رواية قتلني المجتمع الفصل الثالث

 

الفصل الثالث

 صوتسموووحة قلبي اي  ي ملك الجيل ايه الحلاوة دي ....واشتغل : ريم  صرصور الحقل

 نظرت نظرة الايموجي المكسوف واطالة النظر لخالها ....احم طب:ريم شكلك كده مشغول سلام عليكم انا ...

وقبل ما تتحرك كان خالها قافشها زي الكتكوت الغرقان من قفهها

 برىء ابيه اغيثوناااا يا منااال ي محمااااد: ريم

 صرخي باعلي صوت محدش هيعرفلك مكان جره بوش سفاح الجيزة: سامح  ..

طب ممكن اعرف عملت ايه طيب: ريم 

  عملتي ايه عملتي ايه لا ابدا كل ما هنالك احنا انهارده ايه:سامح 

 يااااه كل ده عشان التاريخ اي الاوفر ده أسيد ولا تزعل التلات اعم: ريم 

حلو قووي وانا مكلمك من امتي ع اني عايزك: سامح 

 بلعت ريقها وبرقت بابتسامه عريضه هه هه ها ...مش تقول بس ما: ريم  هو

 ماهو ايه يا ملكة جانسي: سامح 

 اوسكت مش الانترفيو طلع تلخيص 3 ايام (المسلسل قصدهها): ريم 

 نزلها بكل هدوء طب مش تقولي كده هه هه: سامح 

 اي دا ايوه بقي كده ي راجل وقعت قلبي ف رجلي ...قالتها ريم وهي:ريم  بتقعد ع الكنبة ورجلها ع الطربيزة الصغير اللي قدمها .......ليخرج سامح عصا طويلة ويمدها ع رجلها

 يالهوووتاااني ي صغيرة ع  القتل ي لوزة .....وبعد انتهاء جلسة: ريم  التنضيف .....

 ... هااح بصي بقي ي ستي كده نحكي حكي ديموقراطي عاقل:سامح ....وكانت ريم بتتلوي زي الدودة تحت الكنبة من الجلسه .....اي  ي لوزة رقصة جديدة دي  ههههه

  ليك يوم  ي ظالم مفتري بصوت مني ذكي  ف مسرحية كده اوكيه:ريم

 بصي بقي ي ستي لقيتلك زي ما قولتلك داهية هتخلص العالم كله: سامح  منك 

اي دااا ظافر اتقدملي  طب مش تقول ي جدع ها  هنقل ع فيلته امتي ريم

  بس بس انتي ايه نشرة اخبار مفتوحة .......زي ما كنت بقول المهم:سامح بقي ي ستي معهد التمرض العسكري بصي مواصفات ايه ونغنغه من الاخر ..

 ايوه بقي ايوه بقي ي سموحة يجااامد هو ده الكلام المظبوط  ع ايقاعه: ريم بقي رقصني

  اقعدي ي منحرفة انا متاكد والله وقولت لامك تعترف انها لقيتك ع:سامح باب كبارية

هي هي هي تحب نصبولك كاس اولاه:ريم 

 لا شكل الجلسة مش كفاية ندخل ع واحده تاني:سامح 

 لا لا ولا تاني ولا تالت  سكت اهو اكمل ي معلم المجال:ريم

 ربنا يشفيكي او ياخدك يا بنت زينب .......المهم بقي نقنع زوزه: سامح ازاي

سيبها علينااا يا معللم بصوت بنات عم من  فيلم عمر وسلمي :ريم

.............زوزتي ياااا زوزة المكان كله ي ملكة الشقلبة ...كان ده صوت ريم وهي داخلة من باب شقتهم

  اهي الجاموسة حضرت  ارحمني يارب انا لو شوفتك ف منامي كنت:زينب  طلقت ابوكي ...

 ليه بس ازوزت حياتي ها اي الايدين الحلوين عاملين لينا ايه انهارده:ريم   ..قالتها ريم وهي تاكل من الصنيه ...

  ايدك يا اخرت صبري وجهزي السفرة منا م اجي:زينب 

عيونااااي ي وحش الجيل انت تؤمر .....هايدي هووو بصوت تامر:ريم   حسني وطلعت تجري

وهما ع السفرة ........

... ها يا اخرت املي يا مصيبة حياتي ضربتي مين انهارده:زينب

  الله الله مصيبة حياتي سينفونيه والله عظمة عظمة يعني:ريم 

 اخلصي يا بت الك... انتي فكراني هتوه عنك: زينب

 ليه ليه لسانك ازوزو ..... بصي ي ستي لقيت لك حل هيخلصك من: ريم  مصيبة عمرك

نظرت زينب بتعجب ... تقصدي ايه

خالي لقي معهد هيرفعنا سابع سما كده هنبقي فيمس بيبول سنتين بس بقي اولا داخلي يعني بصي سنتين نعيم كده مع ان عارفة هيوحشك صوتي الكروان ده ثانيا سفر مافيش منه يعني بس هنروح مصر يعني ...

 لا ... استني بس ي زوزو .....هي كلمة واحده لا وقامت ودخلت زينب: زينب اوضتها

 دا بينله هيبقي مرار طاافح بشاليموووو:ريم  

.....الووو ي حج كفته ....اتفضل افكارك .....اي حصل يا مصيبة كان دا خال ريم .....بص ي سيدي دخلت تبكي وبدات الدراما ....اتصرف وغدا صباحا تبقي عندنا عشان ضيوف الليلوكده حاجه تعصب ي كفاءة ....اقفلي ي بنت ال... اقفلي

.......وبعد مماطلة كبيرة بقي وقلب الامهات وافقت زوزو اخيرااا.....

اي زوزو هنفضل نعيط كده ما هو اصل بعد ايام االف دي  والورق والمصاريف والارض اللي اتباعت مش هنقعد بقي ما تقولي حاجي امناال .....

منال: خلاص ي زينب حد يخاف عليها دي ....

ريم : ايوه بقي هو ده ي منالي

منال: كملت كلامها دي تطفش بلد هو اول يوم وهيرموها برا البلد كلها مش المعهد بس

ريم : الملافظ سعد ي ختي روحي بس مش وراكي غسيل روحي روحي.....خلاص ي حبيبتي كلها سنتين يعني هيعدوا هوا ان شاء الله دا لو اتقبلت يعني لسه فيه حوار واختباروقصص .........

جه بقي يوم السفر ......

زينب : وهي تبكي ربنا معاكم يارب وع خير هتوحشيني ي بنت الجزمة....

ريم : امي ي جدعان امي اللي فيكي فيكي طب ماشيه طيب كلمة حلوة اي حاجه ربنا يعوض علينا يارب .......ها ي عم روميو ودعت السنيورة

سامح : عوض عليا يارب ....هتوحشيني يا منال وانت يا محمد خلي بالك عليه خلي بالك ع زينب وخلوا بالكم من نفسكم    

يتبع ....................

 

اي بش  #

 

............................................................

 

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة